Veelgestelde vragen2018-10-22T12:13:45+00:00

Veelgestelde vragen

Trapkracht sensor vs magneet rotatiesensor2018-10-22T13:02:20+00:00

Trapkracht sensor vs magneet rotatiesensor

De trapkrachtsensor

Bij fietsen uitgerust met een trapkrachtsensor bepaalt de kracht die jij op de pedalen zet hoe snel je gaat. Dus de trapkracht meet hoe zwaar je trapt en past daar de ondersteuning voor aan.

De rotatiesensor

Bij fietsen uitgerust met een rotatiesensor registreert de rotatiesensor dat je trapt, dus het rondgaan van de trappers, en geeft dan gelijk ondersteuning. Hierdoor hoef je dan minder kracht op de pedalen te zetten om ondersteuning te krijgen. (De rotatiesensor heeft een ingebouwde veiligheid, bij het achteruit trappen wordt er dus geen ondersteuning gegeven)

De trapkrachtsensor geeft een meer natuurlijker fietsgevoel, terwijl de rotatiesensor meer geschikt is voor mensen die minder kracht in hun benen hebben.

Actieradius van een elektrische fiets2018-10-22T12:54:36+00:00

De actieradius van een elektrische fiets wordt gemeten onder ideale omstandigheden en een volgeladen batterij. De belangrijkste factoren die invloed kunnen hebben op de prestaties zijn:

– Bandenspanning en weerstand

– Gebruik van versnellingen

– Gebruik van ondersteuning

– Totaal gewicht (fiets, rijder en eventueel bagage)

– Wegconditie

– Weersomstandigheden

– Conditie van de fiets/batterij

Hoe kan ik een fiets bestellen?2018-10-22T12:48:26+00:00

Op de fietsenpagina kunt u alle fietsen die wij aanbieden vinden.

Indien een bepaalde type fiets niet op voorraad is, kunt u deze bestellen en reserveren voor de eerstvolgende levering vanuit onze fabriek. Wij streven naar een levertijd tussen de 30 en 60 dagen. Wij doen onze uiterste best om deze termijn zo kort mogelijk te houden. Voor meer informatie over het bestellen en reserveren van een fiets kunt u mailen naar onze email adres: sales@shinga.nl

 

Bij wie kan ik terecht voor garantie?2018-10-22T12:42:50+00:00

Garantie op onderdelen en frame kunt u via ons of een van onze dealers regelen. Onze garantie voorwaarden zijn vermeld op deze website.

Reguliere onderhoud2018-10-22T12:37:37+00:00

– Maak de ketting af en toe schoon met een reinigingskit, verkrijgbaar bij de fietsenwinkel. Spray ketting en versnelling na een nat parcours, de ketting heeft dan de meeste smering nodig.

– Roestende delen kunnen worden behandeld met teflonspray.

– Houdt de fietsbanden goed op de juiste bandenspanning. Wij adviseren een bandenspanning van ca. 4 bar.

– Het elektrische circuit behoeft geen onderhoud, maar een goede afdichting van naakte draden is van belang.  Wanneer een draad geen plastic bescherming heeft, dan is het van belang dit met isolatietape af te schermen. Gelieve de fiets droog en eventueel in een warme ruimte weg te zetten.

– Na verloop van tijd kan een rem wat minder direct reageren. Eenvoudig bijstellen kan door de stelschroeven op de remhendels wat uit te draaien. Uit veiligheidsoverwegingen laat u het stellen van de remmen aan de wielzijde liever over aan een specialist.

Hoe kom ik aan vervangende onderdelen?2018-10-22T12:29:55+00:00

Het kan voorkomen dat een onderdeel zoals een lcd display of een kabel kapot gaat. Neem hiervoor contact met ons op (sales@shinga.nl).  Wij hebben onderdelen in voorraad.

 

Hoe moet ik met de batterij omgaan?2018-10-22T12:25:01+00:00

Stel de batterij niet bloot aan extreme temperaturen of te lang in zonlicht. Plaats geen voorwerpen op de lader en batterij tijdens het laden. Plaats de batterij en lader op veilige afstand van ontvlambare, brandbare en explosieve stoffen. Indien u de fiets langer dan een maand niet gaat gebruiken, adviseren wij om de accu volgeladen uit de fiets te bewaren op een droge en warme plek. Koud weer heeft invloed op batterij prestaties. Verdere instructies vindt u in onze handleidingen.

 

Mijn LCD display wilt niet aan2018-10-22T12:18:18+00:00

– Controleer of de batterij is opgeladen.

– Controleer of de batterij goed is aangesloten en vergrendeld.

– Controleer of de batterij aan staat (denk aan sleutel of knop)

– Controleer of de fiets aanstaat (denk aan sleutel)

– Druk minimaal 2sec op de aan/uit knop op de display.

– Controleer eventueel of de connector naar de display goed is aangesloten.

Mocht dit alles niet werken, neem contact met ons op per email voor service.

De waardering van www.lacros.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.8/10 gebaseerd op 89 reviews.