Advies nodig? Bel ons: 073 203 2487
Er staat altijd een medewerker klaar
Gratis verzending vanaf € 50,- binnen Nederland

Klachten en retourneren

Klachtenregeling

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Herroeping

Klik op onderstaand link om het retourformulier te downloaden:

Modelformulier voor herroeping

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected] Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Hebt u accessoires of onderdelen besteld via onze webshop en u wilt deze retourneren? Lees dan de onderstaande “Spelregels”, zodat uw retour goed verwerkt kan worden.

Spelregels:
1. Bij retournering van artikelen dient u altijd vooraf een mail te sturen.
2. Artikelen die retour worden gestuurd dienen onbeschadigd en compleet aangeleverd te worden.
3. Beschadigingen en/of gebruikssporen kunnen een reden zijn om de retourartikelen te weigeren.
4. Goederen dienen altijd goed verpakt te worden, om transportschade te voorkomen.
5. Zorg ervoor dat je retourzending voldoende gefrankeerd is. Ongefrankeerde zendingen of zendingen onder rembours worden geweigerd.
6. De verzendkosten krijg je alleen gecrediteerd als Shinga BV verantwoordelijk is voor de fout en/of het probleem en wanneer de producten in een gedegen verpakking zijn teruggestuurd.
7. Wanneer een product(verpakking) dusdanig bij retour zenden beschadigd is door een slechte verpakking zal na telefonisch contact worden afgestemd hoeveel procent van de nieuwwaarde wordt gecrediteerd. Dit geldt enkel voor retourzendingen.
8. Stuur altijd een kopie van uw factuur mee.

Retour adres:
Shinga BV
Molendijk Zuid 23B
5482 WZ Schijndel

Checklist retourneren

Controleer de volgende punten voor u uw bestelling aan ons retourneert:

• Uw retourzending is gemeld binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling aan SHINGA BV
• Uw retourzending voldoet aan de spelregels

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »
Advies nodig? Bel ons: 073 203 2487
Er staat altijd een medewerker klaar
Gratis verzending vanaf € 50,- binnen Nederland