Adres hoofdkantoor en Showroom Nederland
Shinga BV Lacros
Nieuwe Eerdsebaan 16
5482 VS Schijndel, Nederland
Telefoonnummer
+3173 203 2487
E-mail
Voor informatie over Verkoop en Bestellingen: [email protected]
Voor informatie over Servicebeurten en Garantie: [email protected]
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag van 9:00-17:00.
Zaterdag van 09:00-13:00.
Gesloten op feestdagen.
Adres showroom België
Woestijnstraat 47
2880 Bornem, België
Telefoonnummer
+3173 203 2487
E-mail
Voor verkoop of informatie: [email protected]
Openingstijden
De vestiging in België is voorlopig alleen op afspraak open. Neem contact op met [email protected]
E-vouwfiets te koop Nederland.
1 Algemeen
1.1 Actieradius accu
De actieradius staat voor de afstand in kilometers welke afgelegd kan worden met een volledig opgeladen accu.
De actieradius wordt door diverse factoren beïnvloedt:
- Bandenspanning (houd deze op ± 3.5 bar)
- Toestand van het wegdek
- Gebruik van versnellingen
- Hoeveelheid geleverde trapkracht door de berijder
- Ondersteuningsniveau (hoe hoger, hoe korter het bereik)
- Het draaggewicht op de fiets
- Omgevingstemperatuur (capaciteit van de accu neemt af onder de 10ºC)
- Weersomstandigheden (wind, regen)
- Capaciteit (Ah) en spanning (V) van de accu
- Met het ouder worden van de accu neemt de actieradius af.
Op de actieradius van de accu wordt geen garantie gegeven!
1.2 Garantiebepaling accu
Shinga B.V. geeft 2 jaar garantie op de accu. Hieronder staat beschreven wanneer u in aanmerking komt voor de garantie van uw accu.
U kunt aanspraak maken op de garantie als gevolg van:
- Defect aan uw accu waardoor deze niet meer werkt.
- Accu laadt niet meer op. Hiervoor kunt u contact opnemen met Shinga B.V. Deze wordt dan eerst nagekeken en geprobeerd te repareren alvorens we aan andere handeling doen.
Voorwaarden zijn:
- Uw accu is goed onderhouden. Kijk hiervoor in de bijbehorende gebruiksaanwijzing.
- Laden gebeurd met de daarvoor bestemde Shinga B.V. lader. Gebruik geen andere lader.
- Geen diepte-ontlading is geconstateerd. Dit kan alleen gebeuren wanneer u de batterij aan laat staan en lange tijd weglegt zonder deze bij te laden.
- Geen water- en valschade. De accu is bestendig tegen een lichte regenbui. Maar laat deze niet gedurende de tijd volledig in de regen staan.
- Reparaties en/of ingrepen zijn uitgevoerd door personen die daartoe door Shinga B.V. zijn gemachtigd.
1.3 Maximaal belastbaar gewicht
Het belastbaar gewicht is de maximaal toelaatbare belasting die een constructie veilig kan dragen. Het maximaal belastbaar gewicht voor een fiets is berekend op het totale gewicht van de berijder plus bagage en accessoires.
1.4 Trapkracht sensor vs magneet rotatiesensor
De trapkrachtsensor
Bij fietsen uitgerust met een trapkrachtsensor bepaalt de kracht die jij op de pedalen zet hoe snel je gaat. Dus de trapkracht meet hoe zwaar je trapt en past daar de ondersteuning voor aan.
De rotatiesensor
Bij fietsen uitgerust met een rotatiesensor registreert de rotatiesensor dat je trapt, dus het rondgaan van de trappers, en geeft dan gelijk ondersteuning. Hierdoor hoef je dan minder kracht op de pedalen te zetten om ondersteuning te krijgen. (De rotatiesensor heeft een ingebouwde veiligheid, bij het achteruit trappen wordt er dus geen ondersteuning gegeven)
De trapkrachtsensor geeft een meer natuurlijker fietsgevoel, terwijl de rotatiesensor meer geschikt is voor mensen die minder kracht in hun benen hebben.
1.5 Hoe kan ik een fiets bestellen?
Op de fietsenpagina kunt u alle fietsen die wij aanbieden vinden.
Indien een bepaalde type fiets niet op voorraad is, kunt u deze bestellen en reserveren voor de eerstvolgende levering vanuit onze fabriek. Wij streven naar een levertijd tussen de 30 en 60 dagen. Wij doen onze uiterste best om deze termijn zo kort mogelijk te houden. Voor meer informatie over het bestellen en reserveren van een fiets kunt u mailen naar onze email adres: [email protected]
1.6 Garantie claimen
Als u vermoedt dat u te maken heeft met een defect onder de garantie, neem dan altijd contact op met Shinga B.V. de serviceafdeling helpt u graag verder.
Bij het indienen van een garantie kunt u mailen of bellen naar:
Shinga B.V.
Email: [email protected]
Tel: +31 73 203 2487 (optie 4)
Wanneer u van plan bent om contact met ons op te nemen, zijn de volgende gegevens noodzakelijk:
- Factuur (of het factuurnummer)
- Duidelijke omschrijving van het garantiegeval
- Foto of filmpje van het defect, indien gevraagd
Na het indienen van uw garantie aanspraak, gaat Shinga B.V. beoordelen of er sprake is van garantie. Mochten we aan bovenstaande punten niet voldoende hebben om de garantieclaim te kunnen beoordelen, zoeken we een andere oplossing. Hiervoor nemen we natuurlijk eerst contact met u op.
2 Technische vragen
2.1 Onderhoud
Het is erg belangrijk om je fiets goed te onderhouden. Op die manier zorgt u ervoor dat u lang van uw fiets kunt genieten en u de garantie behoudt.
Onderhoudsmomenten
De eerste servicebeurt raden wij aan na 1000-1500 km of jaarlijks. Heeft u na 1 jaar pas 300 km gefietst, raden wij toch aan om de fiets even een kleine servicebeurt te geven.
Tarieven servicebeurt
De 1ste servicebeurt zit bij de garantieperiode inbegrepen. De eerst opvolgende servicebeurt is voor eigen rekening. Voor prijzen kunt u contact opnemen met de serviceafdeling.
Voorrijkosten
De voorrijkosten hangt af van verschillende factoren. Neem hiervoor contact op met onze serviceafdeling.
Wat doet een monteur bij een servicebeurt:
- Bandenspanning controleren
- Versnelling (naaf of derailleur) nakijken/afstellen
- Spaakspanning controleren
- Crankbout nakijken
- Overige bouten/schroeven nakijken
|
- Remmen naijken/afstellen
- Kettingspanning nakijken/afstellen
- Pedalen nakijken
- Verlichting controleren
- Bouten/schroeven in spuiten
|
Let op: De fiets(en) dient schoon aangeboden te worden. Shinga B.V. maakt de fiets niet voor u schoon!
2.2 Servicebeurt aanvragen
Een servicebeurt aanvragen kunt u doen door middel van email of telefonisch contact op te nemen met onze service afdeling.
Shinga B.V.
Email: [email protected]
Tel: +31 73 203 24 87 (optie 4)
Servicepartners
Een servicebeurt uit laten voeren door een dealer bij u in de buurt is mogelijk. Voor het bekijken van de dichtstbijzijnde dealer voor u kunt u een kijkje nemen op onze website op de pagina verkooppunten. Dit zijn erkende bedrijven door Shinga B.V. Wij schakelen deze servicepartner voor u in, het is dus belangrijk om eerst contact met Shinga B.V. op te nemen.
U kunt ervoor kiezen om de reparatie uit te laten voeren door een ander (merk)dealer. Let hier bij wel op, dat deze (merk)dealer) hiervoor wel kosten zullen rekenen. Shinga B.V. vergoedt deze kosten van derden niet. Neem altijd eerst contact met ons op voordat u over gaat tot handelen.
2.3 Nieuwe schijfremmen inremmen
Schijfremmen hebben als voordeel dat ze krachtig en goed gedoseerd kunnen vertragen en toch weinig handkracht vragen. Eén of twee vingers aan de remhendel is voldoende.
- Schijfremmen dienen goed ingeremd en vetvrij gehouden te worden om piepende remgeluiden te reduceren.
- Rem de eerste km's met een gelijkmatige remhandeling, dus niet plotseling krachtig afremmen. Dit zorgt ervoor dat de schijfrem gelijkmatig afslijt. Let wel op de omgeving en pas uw snelheid aan om ongelukken te voorkomen.
2.4 Hoe kom ik aan vervangende onderdelen?
Het kan voorkomen dat een onderdeel zoals een lcd display of een kabel kapot gaat. neem contact op per email met [email protected]. Wij hebben onderdelen in voorraad.
2.5 Hoe moet ik met de batterij omgaan?
- Stel de batterij niet bloot aan extreme temperaturen of te lang in zonlicht.
- Plaats geen voorwerpen op de lader en batterij tijdens het laden.
- Plaats de batterij en lader op veilige afstand van ontvlambare, brandbare en explosieve stoffen.
- Indien u de fiets langer dan een maand niet gaat gebruiken, adviseren wij om de accu volgeladen uit de fiets te bewaren op een droge en warme plek. Koud weer heeft invloed op batterij prestaties.
- Verdere instructies vindt u in onze handleidingen.
2.6 Mijn LCD display gaat niet aan
- Controleer of de batterij is opgeladen.
- Controleer of de batterij goed is aangesloten en vergrendeld.
- Controleer of de batterij aan staat (denk aan sleutel of knop)
- Controleer of de fiets aanstaat (denk aan sleutel)
- Druk minimaal 2sec op de aan/uit knop op de display.
- Controleer eventueel of de connector naar de display goed is aangesloten.
Mocht dit alles niet werken, neem contact op per email met [email protected].